De dag voor vertrek! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Romana Meer - WaarBenJij.nu De dag voor vertrek! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Romana Meer - WaarBenJij.nu

De dag voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Romana

15 November 2013 | Nederland, Almere Stad

Lieve allemaal,

Nog 2 nachtjes in eigen bed en het is zo ver! Ik ga dan voor 8 weken vrijwilligerswerk doen in Suriname. De voorbereidingen zijn in volle gang.

Twee weken geleden heb ik op de deelnamedag van Vrijwillig Wereldwijd ( organisatie waar ik mee weg ga ) 3 meiden leren kennen die in dezelfde periode gaan als ik. Ontzettend leuk! De eerste zit er nu net 2 dagen. De andere 2 meiden gaan zaterdag maar hebben net een vlucht eerder dan ik.
Zaterdag zijn we er dan alle 4 en zijn we van plan om er een onvergetelijke tijd van te maken!

Vandaag ben ik begonnen met mijn koffer inpakken. Pff dat was best frustrerend... Ik heb een hele grote koffer ( geleend van mijn tante Lien :D ) maar juist daardoor wil ik zoveel mogelijk mee. Eenmaal op de weegschaal was de koffer 2 kilo te zwaar. Balen dus.. Op dat momentje voelde ik mij wel een beetje een prinsesje en kon ik moeilijk kiezen wat ik nou echt mee moest want ik wil alles mee! Nouja na even afkoelen heb ik mijn prinsessen gedrag even opzij gezet. Ik moet nog even aan het idee wennen dat ik wat primitiever zal moeten leven. Geen probleem maar het is allemaal nog erg onwerkelijk. Soms heb ik het gevoel dat ik niet degene ben die op reis gaat maar iemand anders. Een beetje gek allemaal.

Vanmiddag nog even geskyped met Merel ( meisje dat er al 2 dagen zit ) en vroeg me om luizenspullen mee te nemen. Schijnt dat sommige kinderen helemaal onder de luizen zitten. Het spul is daar moeilijk te verkrijgen en ook best prijzig vergeleken hier. Morgen dus gauw nog even langs de drogist om te kijken wat ze allemaal hebben daartegen. Verder hebben we nog de laatste dingetjes besproken en heb ik wat goede tips gekregen!

De spanning is op het moment goed aanwezig. Zo erg gister al dat ik er niet van kon slapen. Opzich is dat niet zo erg want in Suriname is het 4 uur eerder! Ik probeer er dus al een beetje aan te wennen dat maakt het vast makkelijker straks als ik daar ben hahaha

Zaterdag is het dan echt zover. Om 15.15 zal ik de lucht ingaan ( is de bedoeling ). Er zijn veel vrienden en familie die mij komen uitzwaaien. Heel leuk dat ze speciaal voor mij komen hoewel ik wel een beetje bang ben dat ik alleen aandacht heb voor de reis. Sorry alvast!!

Ik zal jullie de komende 8 weken zo goed mogelijk op de hoogte proberen te brengen. Mijn schrijfkunsten zijn niet zo geweldig, mijn excuses hiervoor! haha

Liefs van Romana



  • 15 November 2013 - 02:57

    Elise Merel:

    Haha wat leuk je eerste verslag! Tot zaterdag meis.

  • 15 November 2013 - 09:15

    Evelyn:

    Wat een leuk eerste berichtje ! Xxx

  • 15 November 2013 - 09:21

    Willie Huurnink:

    Leuk om je te gaan volgen op je reis en verblijf daar.
    Zijn erg benieuwd hoe het daar met je gaat
    Wensen je heel veel goede ervaringen daar.

    Willie

  • 15 November 2013 - 16:36

    Anneke Van Veen:

    Veel succes met je plannen. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt.

    Anneke

  • 15 November 2013 - 17:25

    Bertus:

    We gaan je heel graag volgen heel veel succes !
    Probeer ook te genieten.

    Bertus

  • 15 November 2013 - 21:11

    Louise:

    Hartstikke spannend! Een goede reis toegewenst en een heel bijzondere tijd toegewenst daar!
    Enne, je schrijfkunsten zijn helemaal prima hoor! We zullen je zeker volgen!
    Groetjes, Louise & family

  • 15 November 2013 - 22:38

    Monique:

    Ha meis... ik hoop dat je tijd hebt om al je avonturen hier op te schrijven, zo is het net of wij er zelf ook een beetje bij zijn... ben zo vreselijk benieuwd naar alles wat je mee gaat maken! Heel veel succes en geniet van alles! HVJ je mams XXX

  • 16 November 2013 - 09:43

    Annemieke Huurnink:

    Hoi Romana
    een heel goede reis gewenst vanmidag, en hoop dat je er een mooie tijd mag meemaken, en ben benieuwd naar je volgende blog ;)
    Groetjes Annemieke

  • 16 November 2013 - 21:25

    Jorina:

    Ha Romana,
    Wat een geweldig avontuur. Een hele fijne tijd!! Maak er wat van! We gaan je volgen!

  • 17 November 2013 - 16:16

    Erica Strubbe:

    Hoi Romana,

    Heel veel succes met alles!
    Ik ben benieuwd naar je hoe het met je gaat en wat je daar allemaal meemaakt!
    We gaan je volgen!
    Groetjes, Bas en Erica

  • 17 November 2013 - 20:21

    Oma:

    Wat een weelde jouw verslag uit Suiriname te kunnen lezen en volgen.
    Héééél veel succes en ik ben apetrots op jou.
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 6903

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 11 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: